Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Η θερμάστρα

Posted on Δεκεμβρίου 24, 2012 by ΣΠΙΘΑΣ

Φαρδιά, ογκώδης, με το στόμα γεμάτο φωτιά, μου συστήθηκε : 

- " Ονομάζομαι Φραγκλίνος", είπε.


- " Όχι, Φραγκλίνος σκέτο, ή Φραγκολίνο και είμαι μια σπουδαία εφεύρεση. Μπορεί να μην ζεσταίνω και πολύ καλά..."

- " Ναι", είπα, "αυτό το ξέρω. Όλες οι θερμάστρες με τα ωραία ονόματα είναι σπουδαίες εφευρέσεις, τις λατρεύεις, είναι αξιοθαύμαστες,  έχουν όμως μέτρια απόδοση".

- " Θερμάστρα είμαι, έχω όμως και προδιαγραφές πολιτικού. Το στόμα μου είναι μεγάλο, ξοδεύω πολλή ενέργεια, ζεσταίνω λίγο, βγάζω καπνό από ένα σωλήνα, έχω καλό όνομα και ξυπνώ ένδοξες αναμνήσεις. Δεν είναι και λίγα".

- " Σίγουρα", είπα " ο σεβασμός μου απέναντί σας είναι απεριόριστος. Ψήνεται και κάστανα, έτσι δεν είναι ; "

- " Βεβαίως, βεβαίως. Είναι μια διασκέδαση και αυτή. Πολύ αρέσει αυτό στους ανθρώπους κι εγώ είμαι δικό τους έργο. Εμείς τα μνημεία κάνουμε το καθήκον μας, τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο".

- " Για μια στιγμή ! Μνημείο είπατε ; Θεωρείτε ότι είστε μνημείο;

- "Μα φυσικά. Όλες οι θερμάστρες είμαστε μνημεία. Όλοι εμείς, τα βιομηχανικά προϊόντα, είμαστε μνημεία μιας ανθρώπινης ιδιότητας ή αρετής, μιας ιδιότητας που σπανίζει στη φύση και που μόνο ο άνθρωπος καλλιεργεί".

- "Και ποιά ιδιότητα είναι αυτή παρακαλώ;"

- " Η έφεση προς το περιττό. Εγώ είμαι ένα μόνο ένα από τα πολλά μνημεία αυτής της έφεσης.  Με λένε Φραγκλίνο, είμαι θερμάστρα , έχω ένα μεγάλο στόμα που καταβροχθίζει το ξύλο και ένα μεγάλο σωλήνα που μεταφέρει με ταχύτητα τη θερμότητα.Έχω και στολίδια και δυο βαλβίδες που ανοιγοκλείνουν. Και για να περνάει η ώρα μπορεί κανείς να παίζει μαζί τους, όπως με το φλάουτο". 

- " Τα 'χω χαμένα, Φραγκλίνε. Είστε η πιο έξυπνη θερμάστρα που έχω συναντήσει.Πείτε όμως τι είστε στα αλήθεια; Θερμάστρα ή μνημείο ; "

- " Ρωτάτε πολλά! Δεν ξέρετε ότι ο άνθρωπος  είναι το μοναδικό πλάσμα που φορτίζει τα πράγματα μ' ένα "νόημα" ; Για ολόκληρη τη φύση η βελανιδιά είναι βελανιδιά, ο άνεμος άνεμος, η φωτιά φωτιά. Για τον άνθρωπο όμως δεν ισχύει αυτό, όλα έχουν το νόημα τους, όλα παραμπέμπουν κάπου ! Τα πάντα είναι γι'αυτόν ιερά, συμβολικά. Ένας φόνος είναι μια ηρωϊκή πράξη, μια επιδημία δάκτυλος του θεού, ένας πόλεμος μια εξέλιξη. 
  
Πως θα μπορούσε λοιπόν μια θερμάστρα να είναι απλώς μια θερμάστρα! Όχι και η θερμάστρα είναι σύμβολο, είναι μνημείο, κήρυκας. Γι' αυτό την αγαπούν, γι'αυτό τη σέβονται. Γι' αυτό τα στολίδια και οι βαλβίδες. Γι' αυτό και δε θεωρεί αποκλειστικό της προορισμό τη ζέστη που εκπέμπεται. Γι' αυτό και λέγομαι Φραγκλίνος"


Από " Τα παραμύθια"